.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منطقه ويژه انرژي و درآمد 100 هزار ميليارد تومانی برای مازندران

وزير كشور گفت:با عملياتي شدن طرح منطقه ويژه انرژي حداقل ده تا بيست هزار ميليارد تومان و حداكثر صد هزار ميليارد تومان در آمد براي اين منطقه ويژه پيش بيني مي شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ،علي كردان در جريان سفر استاني خود در مازندران در گفتگو با برنامه ويژه خبري صدا و سيما مركز مازندران بر گسترش و ساخت زيربناهاي گردشگري مازندران تاكيد كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر مازندران به جاي توريسم پذيري به ويلا شهري بزرگ تبديل شده است.

علي كردان با انتقاد از نحوه گردش پذيري كنوني مازندران گفت: توريسم در مناطق گردشگري باعث رونق اقتصادي و اعتباري مي گردد و در صورتي كه در مازندران با ويلا سازي و استقرار ويلا تنها هزينه زندگي مردم استان افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه تورم بالا يكي از اثرات منفي ويلا شهري محسوب مي گردد گفت: در صنعت گردش پذيري بايد به زيرساخت هايي مانند حمل و نقل و سيستم خدماتي ارتقاء يابد تا در استان گردشگر جذب شود و از اين طريق سرانه هزينه در مازندران پايين آمده و درآمد مردم افزايش يابد.

وزير كشور از تشكيل دفتر سرمايه گذاري قوي در مازندران توسط استاندار خبر داد و گفت: توجه به سرمايه گذاري بخش خصوصي با وجود درآمد بالاي آن براي ايجاد شغل در اين استان لازم و ضروري است.

كردان گفت: سهم مازندران بايد از منابع بودجه كشور ارتقاء يابد تا بتوان زيرساخت هاي لازم جهت افزايش توان سرمايه گذاري را در اين استان بالا برد چراكه كه باز پروري سرمايه در مازندران داراي زودبازدهي بالا در زمان كم است.

رئيس شوراي عالي ترافيك كشور در بخش ديگري از سخنان خود براي حل معضل ترافيك در شهرهاي استان گفت: وزارت كشور براي كمك جهت برطرف نمودن اين معضل از تمامي امكانات اعتباري و مالي خود در مازندران استفاده خواهد نمود تا با همكاري مهندسين مشاور براي تمامي شهرها يك مسير درست برنامه ريزي شود.

علي كردان مشكل زباله در مازندران را يك مشكل اساسي دانست و تصريح كرد: وزارت كشور براي حل مشكل زباله هاي تمامي شهرهاي استان يك برنامه ريزي اصولي دارد كه در حال نهايي كردن آن در كنار ساخت كارخانه هاي بازيافت زباله ها هستيم.

وزير كشور از موافقت رئيس جمهور در خصوص احداث منطقه ويژه انرژي در مازندران خبر داد و گفت: شرايط خوبي جهت استفاده از فرصت جديد مهيا شده است تا با ساخت اين منطقه ويژه انرژي صد پالايشگاه پايين دستي با هزينه كمتر نسبت به احداث پالايشگاه نفت ساخته شود.

كردان گفت: براي ساخت اين منطقه انرژي يك خط لوله نفت از نكا به جاسك بايد كشيده شود كه به عنوان يك كار تمدني در مازندران محسوب خواهد شد.

وي افزود: با احداث اين خط لوله نفت آسياي مركزي به ايران وارد و با تحويل گيري در نكا و انتقال آن به بندر جاسك در بازار جهاني به فروش خواهد رسيد.

وزير كشور از عملياتي شدن اين طرح در آينده نزديك در استان خبر داد و گفت: ايجاد درآمد حداقل ده تا بيست هزار ميليارد توماني و حداكثر صد هزار ميليارد تومان براي اين منطقه ويژه پيش بيني مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.